Case Study - Pozycjonowanie Salonu Kosmetycznego

Jak wypozycjonowaliśmy salon na pierwszą stronę w Poznaniu

Firma: Makijaż Poznań 3D

Branża: Kosmetyczna

Miasto: Poznań

Strona: makijazpoznan.pl

Cel: Zaprojektowanie nowej strony oraz pozycjonowanie kliniki makijażu skupiającej się na makijażu permanentnym

Nasza praca

  • Pozycjonowanie
  • Strona internetowa
  • Pozycjonowanie lokalne
  • Link-building

Wyzwania

  • Nowo zakupiona domena jest wyzwaniem dla pozycjonowania
  • Brak historii pozycjonowania

W Poznaniu i okolicach istnieje wiele salonów kosmetycznych oraz klinik makijażu, które oferują usługi makijażu permanentnego. Na pierwszej stronie w wyszukiwarce znajdują się te salony, które poprzez długotrwałe pozycjonowanie zapracowały na swoją pozycję. Pozycjonowanie dla nowo zakupionych domen jest trudne. Dlaczego? Google nie lubi nowo zakupionych domen bez historii pozycjonowania. Nie ufa tym domenom i nie wynagrodzi ich wysoką pozycją, dopóki nie wykażą się. W pozycjonowaniu jest wręcz odwrotnie – Google wynagradza domeny z historią pozycjonowania. Ale każde trudności i wyzwania w pozycjonowaniu to jest jakaś nowa szansa. Dowiedz się jak Agencja Flamingo stworzyła unikalną strategię pozycjonowania dla salonu kosmetycznego.

Strategia pozycjonowania salonu kosmetycznego

Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych jest fundamentem każdej strategii pozycjonowania. Zapoznaliśmy się z wszystkimi zwrotami związanymi w makijażem, które ludzie wyszukują w Poznaniu i okolicach. Sprawdziliśmy naszą konkurencję i oceniliśmy na jakich słowach kluczowych konkurencyjne salony sie pozycjononują. Sprawdzilism również, które zwroty zignorowali, i gdzie jest szansa dla nas.

Projekt strony internetowej i jej optymalizacja

  • Stworzenie szybko ładującej się, ciekawej wizualnie strony w WordPressie
  • Ustawienie znaczników schema, sitemapy, oraz bezpieczeństwo strony 

Naszym pierwszym krokiem było stworzenie strony pod najnowsze standardy pozycjonowania w 2019 r. Wybraliśmy platformę WordPress, która jest świetna pod pozycjonowanie.  Projekt strony jest ciekawy oraz chwytliwy wizualnie. Strona bardzo szybko ładuje się na telefonach i jest zoptymalizowana pod frazy kluczowe. Wykonaliśmy dokładne linkowanie wewnętrzne.

Pozycjonowanie lokalne

  • Stworzenie wizytówki Google Moja Firma i jej optymalizacja pod kątem słów kluczowych 
  • Wypisanie wszystkich usług firmy w wizytówce
  • Stworzenie postów oraz dodanie zdjęć
  • Zdobycie linków zewnętrznych pod kątem NAP (Name, address, phone number)

Pozycjonowanie lokalne dla salonów kosmetycznych jest bardzo skuteczne. Wykonaliśmy analizę wizytówek w Google naszej konkurencji oraz ich linków NAP. Stworzyliśmy wizytówkę jeszcze bardziej poprawioną. Zgłosiliśmy wizytówkę naszego salonu do lokalnych katalogów firmowych. 

Link-building

  • Zdobycie linków z katalogów branżowych
  • Marketing outreach

Ostatnim i najważniejszym krokiem był link-building. Pozyskiwanie linków zewnętrznych jest najważniejszą strategią pozycjonowania dla każdej firmy. Wykonaliśmy analizę zaplecza linkowego naszej konkurencji. Zobaczyliśmy, że salony oferujące makijaż permanentny, które są najwyżej w Google, posiadają linki z katalogów branżowych oraz od lokalnych influencerów. Ale nie zaprzestaliśmy tylko na lokalnych salonach kosmetycznych. Wykonaliśmy analizę linkową największych salonów z największych miast takich jak Warszawa czy Kraków. Odezwalśmy się do najważniejszych źródeł w branży makijażowej. Zdobyliśmy więcej linków niż jakikolwiek salon kosmetyczny w Poznaniu. 

Wyniki

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, pozycjonowanie nowych domen nie jest łatwe. Dopiero po dwóch, trzech miesiącach salon kosmetyczny Makijaż Poznań 3D wskoczył na górę pierwszej strony w Google. Strona teraz pokazuje się pod dziesięcioma różnymi zwrotami kluczowymi ze swojej branży. Dzięki swojej inwestycji w pozycjonowanie, wyszukiwarka Google teraz ufa domenie salonu oraz wynagradza ją co raz to nowymi zapisami na makijaż. 

Podziel się tym case study

Share on facebook
Share on email
Share on twitter
Share on linkedin

Wiedziałam, że nasze pozycjonowanie przynosi efekt kiedy zaczeliśmy dostawać więcej telefonów i zgłoszeń niż mogliśmy im sprostać. Musielismy zatrudnić nowych pracowników!

Paulina A.

Dowiedz się więcej o naszych usługach